Veelgestelde vragen

Mijn adres is aangepast, hoe moet ik dit doorgeven

Indien je adres aangepast wordt kan je dit best altijd even laten weten, zo krijg je geen problemen wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe kaart aanvraagt. Je kan dit zelf snel even aanpassen via MIJN MAES, of je kan dit makkelijk doen door het even door te geven via een mailtje op info@maesmobility.be of via de contact pagina op onze website.

Ik heb een ander bankrekeningnummer, moet ik dit doorgeven en hoe?

Bij een aanpassing van je bankrekeningnummer geef je dit best zo snel mogelijk door om geen problemen te krijgen met de domiciliëring. Zo blijft alles vlot lopen en riskeer je geen blokkering van je tankkaart. Je kan dit handig doen via een mailtje op info@maesmobility.be of op de contact pagina van MAES.

Ik heb een nieuw BTW-nummer, moet ik dit laten aanpassen?

Indien je BTW-nummer aangepast wordt kan je dit best altijd even laten weten, zo krijg je steeds de correcte gegevens op je factuur. Je kan dit makkelijk doen door dit even door te geven via een mailtje op info@maesmobility.be of via de contact pagina op onze website.

Waar kan ik ergens mijn facturen online terugvinden

Om je facturen te downloaden kan je steeds terecht op “Mijn MAES“, hierop kan je alle informatie terugvinden. Heb je je login gegevens hier niet meer van? Contacteer ons even via mail of de contactpagina.

Hoe moet ik bestellen?

Bestellen of een offerte aanvragen kan je makkelijk via de website.
Indien je wenst kan je dit ook telefonisch doen op 03 889 89 89,

Ik heb een dubbele betaling gedaan, hoe krijg ik mijn geld terug?

Van zodra wij de dubbele betaling binnenkrijgen maken we dit bedrag zo snel mogelijk terug over! Hierover hoef je je dus geen zorgen te maken.

Ik heb geen factuur gekregen, hoe komt dit?

Elke maand kan je van ons een e-factuur verwachten, heb je deze niet gekregen kijk dan zeker eerst even je SPAM folder na. Anders kan je ons meteen even contacteren en kijken we dit na. Ben je recent van mail adres veranderd? Pas dit dan snel even aan op mijn MAES of contacteer ons via mail met de nieuwe gegevens.

Ik heb een aanvraag gedaan, maar geen reactie gekregen wat nu?

Krijg je na het indienen van een online tankkaart aanvraag geen bevestigingsmail? Kijk dan zeker even je SPAM folder na. Soms kunnen de mails hierin terecht komen. Heb je toch niets? Neem dan even contact op via mail of onze contactpagina.

Hoe een aanvraag voor sponsoring doen?

Stuur even een mailtje met je info en je vragen en we bekijken de aanvraag zo snel mogelijk.

Ik kan niet inloggen op mijn MAES.

Je kan steeds een nieuw wachtwoord aanvragen via de link onder je wachtwoord, indien je je gebruikersnaam en/of e-mail adres ook kwijt bent kan je best even contact opnemen.

Ik kan niet inloggen op mijn account van SMART REPORTING

Je kan steeds een nieuw wachtwoord aanvragen via de link onder je wachtwoord, indien je je gebruikersnaam en/of e-mail adres ook kwijt bent kan je best even contact opnemen.

Ik kan niet inloggen op mijn MMC.

Je kan steeds een nieuw wachtwoord aanvragen via de link onder je wachtwoord, indien je je gebruikersnaam en/of e-mail adres ook kwijt bent kan je best even contact opnemen.

Is er ergens een MAES app

Momenteel hebben we enkel onze stationfinder ter beschikking als online applicatie. Deze stationfinder kwam er als tijdelijke vervanging voor onze oude app, die niet meer wordt ondersteund of bijgehouden. Maar hou zeker de nieuwsbrief en onze facebook pagina in het oog! Want binnenkort krijg je meer info over onze gloednieuwe MAES app. En ondertussen kan je het dichtstbijzijnde station steeds terugvinden op de stationfinder.

Hoe download ik de station finder?

Om de stationfinder op je GSM te zetten zodat je maar met 1 klik snel de applicatie kan openen kan je hier terecht.

Zijn er vacatures bij MAES?

Bij MAES zijn we steeds op zoek naar nieuwe krachten, op deze pagina kan je zien welke vacatures er openstaan. Een spontane sollicitatie kan je ook zeker versturen!

Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen bij MAES?

Indien je bij ons als klant wil stoppen vinden we dit natuurlijk enorm jammer! Eens alle betalingen in orde zijn kan je ook je gegevens laten verwijderen, je kan hiervoor dan best even contact opnemen via mail en wij brengen het nodige in orde!

Hoe kan ik alle gegevens die MAES van mij heeft op vragen?

Hiervoor dien je ons even te contacteren zodat we dit even kunnen opzoeken en dit laten weten. Wees er gerust in dat we je informatie vertrouwelijk houden en enkel het hoogst noodzakelijke voor een goede werking bijhouden!

Ben ik voor elektriciteit bij jullie aan het juiste adres?

Neen enkel de benzinestations van OCTA+ zijn overgedragen aan MAES, voor elektriciteit contacteer je 02/851 01 51 (NL) of 02/851 01 52 (FR)

Wat is een reservatiebedrag bij het gebruik van een creditcard (Visa, Mastercard,…)

Na een tankbeurt zie ik dat er 125 € van mijn rekening is gegaan. Hoe komt dit? Uw kaart uitgever maakt een ‘reservatie’ bij het uithaken van het pistool. Dit bedrag is enkel een tijdelijke reservatie en zal nooit van uw rekening afgehouden worden. Na enkele dagen zal dit bedrag verdwijnen. Deze vraag kan je nog eens herhalen met andere vraagstelling. Bv er is meer van mijn kaart afgehouden dan ik getankt heb? Waarschijnlijk is dit een reservatiebedrag.

Ik heb een vraag over mijn OCTA+ hybrid kaart

U kan Octa+ cards bellen op het nummer  02/257 46 18

Ik heb mijn kaart in de geldgleuf gestoken

Meestal komt uw kaart er na enkele minuten gewoon terug uit. Indien dit niet zo is dan belt u best met card stop. Uw kaart zal voor uw veiligheid geblokkeerd worden en u ontvangt een nieuwe. Onze machine zal uw kaart voor uw veiligheid onbruikbaar maken.

Ik heb een vraag over mijn elektriciteitsfactuur

Voor elektriciteit contacteer je best Octa+  02/851 01 51 (NL) of 02/851 01 52 (FR).

Ik heb geld in de automaat gestoken en niet alles kunnen tanken

Héél soms kan het even foutlopen bij de betaling of bij het tanken. Indien je dit voor hebt kan je ons dit steeds even laten weten via het klachtenformulier. Daar kan je dan alle informatie achterlaten waarop wij het gaan bekijken en het bedrag mee kunnen terugstorten.

Er is geld in de automaat blijven steken, welk nu?

Graag ons dan zo snel mogelijk contacteren. Zo kunnen we zo snel mogelijk een technieker ter plaatse sturen om dit euvel op te lossen. Anders kan het ook voor de volgende klanten problemen geven. Aan de telefoon kan je dan ook meteen even je gegevens achterlaten waarmee we het kwijtgeraakte bedrag dan kunnen terugstorten.

Welke andere tankkaarten worden aanvaard bij MAES?

MAES werkt met een resem aan partners samen, hierdoor hebben we ons tankkaartnetwerk kunnen vergroten naar 1700 stations in de Benelux. Hierdoor kan je met de kaarten van deze partners natuurlijk ook terecht bij MAES. Via onze stationfinder kan je zien welke kaarten waar worden aanvaard.

Ik denk tekens van Skimming te hebben gezien op één van de stations, wat nu?

Indien je denkt dat er een geval van skimming of fraude plaats vindt op onze stations gelieve ons dan zo snel mogelijk te verwittigen, zo kunnen we dit meteen nakijken. Je kan hiervoor bellen naar 03 889 89 89, ons mailen of op de site een berichtje achterlaten.

Ik vermoed een vorm van fraude met mijn tankkaart, wat nu?

Indien je denkt dat er een geval van skimming of fraude plaats vindt op onze stations gelieve ons dan zo snel mogelijk te verwittigen, zo kunnen we dit meteen nakijken. Je kan hiervoor bellen naar 03 889 89 89, ons mailen of ons contacteren.

Het papier was op voor een ticketje te printen, wat nu?

Indien je een ticketje wou printen en het papier was op kan je ons steeds even mailen of contacteren. Wij kunnen dan voor jou het nodige doen. Geef hier ook wel zeker het station even mee zodat we dit zo snel mogelijk kunnen verhelpen voor andere klanten.

Kan ik camerabeelden opvragen bij MAES?

Camerabeelden kan je niet via ons opvragen. Onze stations hebben camerabeveiliging maar wegens privacy kunnen we deze enkel aan de politie geven. We kunnen deze voor u natuurlijk wel nazien indien je iets verloren bent maar nummerplaten of persoonsbeschrijvingen geven we niet. Hiervoor moet je eerst klacht indien bij de politie.

Ik heb schade geleden bij een tankstation, wat nu?

Je kan ons altijd contacteren met alle informatie (foto’s schade, adres tankstations, datum & uur) en wij bekijken zo snel mogelijk wat we voor jou kunnen doen.

Ik heb schade veroorzaakt bij ene tankstation, wat nu?

Een ongeluk is snel gebeurd! Schade veroorzaken is altijd mogelijk, laat ons dit even weten en we kunnen samen zoeken naar een oplossing.

Ik heb schade geleden door een derde partij op een tankstation, wat nu?

Je kan ons dit altijd even laten weten, wij kunnen de beelden nakijken maar kunnen deze enkel aan de politie geven. Hiervoor dien je dus een klacht neer te leggen.

Hoe worden de prijzen berekend op de tankstations?

De prijzen hangen van een resem factoren vast. Deze worden natuurlijk gedreven door de officiële prijs maar krijgen ook een invloed van concurrentie en regio. Maar wees gerust, MAES probeert steeds een zo scherp mogelijke prijs te geven!

Zijn de prijzen op de tankstations overal even hoog?

De prijzen worden berekend op de algemene prijs en kunnen ook verschillen van regio tot regio. Maar wees gerust, MAES probeert steeds een zo scherp mogelijke prijs te geven!

Waar kan ik terecht bij een carwash bij MAES?

Op enkele van onze stations hebben we een carwash, deze is bijna altijd in beheer van derde. Hier kan je alle locaties terugvinden.

Bij welke stations buiten MAES kan ik nog terecht met een MAES tankkaart?

Met MAES ben je zeker van een groeiend tankkaartnetwerk van nu al 1700 tankstations in de Benelux. Zelf hebben we een 300-tal stations onder eigen beheer en dit onder de kleuren MAES, OCTA+, DESIMPEL, SHELL & ESSO. Deze laatste 2 merken hebben ook stations in beheer door concullega’s. Maar je kan hier ook steeds terecht met je MAES kaart. Daarnaast kan je ook tanken bij TEXACO, G&V, PMO, FIREZONE, DE HAAN,…. Er zal altijd wel een station in je buurt zijn met de MAES tankkaart!

Waar is er overal een shop?

Op deze pagina kan je steeds terecht voor de locaties van onze tankstations met een shop.

Waar kan ik gasolie tanken?

Via onze handige stationfinder kan je makkelijk zien waar je overal terecht kan voor Gasolie. Gewoon filteren op het product en je krijgt de dichtstbijzijnde stations te zien

Waar kan ik petroleum tanken

Via onze handige stationfinder kan je makkelijk zien waar je overal terecht kan voor Petroleum. Gewoon filteren op het product en je krijgt de dichtstbijzijnde stations te zien

Waar kan ik lpg tanken?

Via onze handige stationfinder kan je makkelijk zien waar je overal terecht kan voor LPG. Gewoon filteren op het product en je krijgt de dichtstbijzijnde stations te zien

Waar kan ik gasflessen kopen?

Op ons hoofdkantoor in Bornem kan je terecht voor Gasflessen, neem even contact op en we helpen je meteen verder.

Op welk station sta ik?

Indien je het niet weet kan je steeds altijd de straat, huisnummer & gemeente doorgeven via mail of de contactpagina en daarmee weten wij voldoende.

Mijn kaart zit geblokkeerd in de automaat, wat nu?.

Neem even contact op met ons en we helpen je met plezier verder.

Ik heb een tegoed bon gekregen, hoe moet ik die gebruiken?

Uw tegoedbon blijft 60 dagen geldig in het station van uitgifte. Om deze te gebruiken drukt u op het scherm en kiest u tanken, uw brandstof en pompnummer en daarna tegoed bon uw code ingeven en u kan  tanken

Voor het bedrag aangeven op de bon. Was u een toevallige passant neem dan contact op met ons en wij verzorgen de terugbetaling.