Registratieproces in de MAES app!

Registratieproces

Wanneer je de app de eerste keer gaat openen krijg je meteen de mogelijkheid op een account aan te maken!

  1. In het registratie proces kan je dan al jouw gegevens invullen o.a. het email adres. Dat laatste moet je nog even bevestigen via een code dat je toegestuurd krijgt.
  2. Daarna ga je een pincode moeten ingeven. Belangrijk hier is dat deze voor het gebruik van de APP is. Deze moet dus niet overeenkomen met de pincode van je kaart.
  3. Je kan meteen ook een fingerprint activeren voor gemakkelijker gebruik van de app.
  4. Daarna moet je je tankkaart en kan je eventueel je voertuig registreren.

De pincode, Touch-ID ga je dan later kunnen gebruiken om mobiel te tanken.

 

Veelgestelde vragen

Moet ik een nieuwe account aanmaken of kan ik deze van MIJN MAES gebruiken?

Voor de app moet je een nieuwe account aanmaken. Dit kan je al in enkele korte stappen vervolledigen en vervolgens kan je er je tankkaart aan koppelen. Voor de facturatie kijken we nog steeds naar de gegevens op “Mijn MAES”.

Welke pincode moet ik gebruiken voor de MAES app

Je kan tijdens de registratie een pincode ingeven voor het gebruik van de app. Deze pincode mag je persoonlijke pincode zijn en hoeft niet deze van de tankkaart te zijn. Deze ga je telkens moeten ingeven, indien je niet werkt via vingerafdruk, wanneer je wil mobiel tanken.

Je hebt wel de originele pincode van de tankkaart nodig om de tankkaart er de eerste keer in te zetten. Indien je deze niet meer hebt, kan je deze steeds opvragen via tankkaart@maesmobility.be let op dat je dit wel doet via een door ons gekend e-mail adres (bijvoorbeld waar de facturen op komen).

Waar kan ik mijn originele pincode terugvinden?

De app maakt gebruik van de originele pincode, deze heb je meegestuurd gekregen via de begeleidende brief toen je de kaart kreeg. Indien je deze code al eens gewijzigd hebt en je de originele niet meer hebt liggen kan je deze natuurlijk steeds opvragen via de tankkaartendienst van MAES. Let op dat je dit wel doet via een door ons gekend e-mail adres.

Kan ik mobiel tanken zonder MAES Tankkaart

Nee, momenteel kan je enkel mobiel tanken via de app met een MAES tankkaart. Je kan de app wel als locator gebruiken maar mobiel tanken nog niet. Na de zomer staat er een update gepland waarmee je ook bankkaart of kredietkaart kan toevoegen en vanaf dan is de app en vooral het mobiel tanken voor iedereen beschikbaar.

Kan ik overal mobiel tanken?

Mobiel tanken kan momenteel enkel op ons eigen netwerk van een 300-tal stations. Binnenkort ga je dit ook kunnen doen op heel ons tankkaartnetwerk.

Kan ik de taal van de app aanpassen?

Via instellingen, icoontje rechtsonderaan, kan je makkelijk de taal van de app aanpassen. Momenteel is de app beschikbaar in het Engels, Frans & Nederlands.

Hoe moet ik een tankkaart verwijderen uit de app

Indien je een tankkaart wil verwijderen ga je rechtsonderaan naar “instellingen” en daar krijg je een overzicht van alle tankkaarten. Daar kan je linksbovenaan de kaart op het vuilbakje drukken. Even bevestigen en de kaart is weg.

Komen de gegevens van in de app automatisch mee op de factuur?

Nee, indien je graag hebt dat de nummerplaat en het voertuig ook mee op de factuur komen kan je dit instellen via MIJN MAES of neem je even contact op met de tankkaartendienst.

Ik ben mijn pincode van de app kwijt. Wat nu?

Indien je de pincode van je app kwijt bent kan je best de app opnieuw installeren en registreren. Momenteel kan je de pincode niet opnieuw opvragen uit veiligheidsoverwegingen. Anders kan iedereen die toegang heeft tot je GSM gratis tanken. Handig is wel om de vingerafdruk er in te zetten zo heb je de pincode niet nodig en kan je toch veilig mobiel tanken.

Kan ik mijn pincode van de app wijzigen?

Via instellingen, icoontje rechts onderaan, kan je de pincode wijzigen.

Meer tonen