Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik een MAES Mobility Card aan?

De geautoriseerde medewerkers (administrators) ontvangen inloggegevens waarmee zij MAES Mobility Card(s) voor de medewerkers kunnen aanvragen. Dit gebeurt via de beveiligde MAES Self-Service Website. Binnen deze module kan de administrator aangeven van welke mobiliteitsdiensten de medewerker gebruik mag maken.

Hoe activeer ik mijn MAES Mobility Card?

Uit veiligheidsoverwegingen wordt de MAES Mobility Card geblokkeerd verstuurd. Zodra u uw MAES Mobility Card hebt ontvangen, wordt er gevraagd om deze te activeren. In de begeleidende brief bij uw MAES Mobility Card staat exact beschreven hoe u dit kunt doen. Het activeringsproces wordt ook beschreven in de e-mail die u ter bevestiging ontvangt bij de aanvraag van de MAES Mobility Card.

Hoe kan ik de pincode van mijn MAES Mobility Card kiezen?

Nadat de MAES Mobility Card is aangevraagd, ontvangt u een e-mail waarin wordt uitgelegd hoe u een persoonlijke pincode kunt kiezen.

U kunt via de Milo app altijd uw pincode opvragen.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn MAES Mobility Card ontvang?

Via de MAES Self-Service Website kan de administrator van uw bedrijf zelfstandig de MAES Mobility Card(s) en bijbehorende mobiliteitsdiensten aanvragen. Wanneer de kaartaanvraag door MAES is ontvangen, krijgt u van ons een e-mail om uw account te activeren en een pincode te kiezen. Nadat u de pincode heeft gekozen, wordt de MAES Mobility Card geproduceerd en ontvangt u deze binnen 8 werkdagen.

Wat zijn de kosten van de MAES Mobility Card?

MAES werkt met vaste, concurrerende tarieven per MAES Mobility Card en per mobiliteitsdienst. Afhankelijk van de gekozen mobiliteitsdiensten, wordt de jaarlijkse kaartbijdrage bepaald. Per medewerker zijn de mobiliteitsdiensten maandelijks aan te passen, waardoor de tarieven per MAES Mobility Card ook maandelijks kunnen veranderen.

Raadpleeg voor meer informatie over de kosten van de MAES Mobility Card: www.maesmobility.be/nl.

Ik heb 3 keer een foute pincode ingevoerd. Waarom kan ik mijn MAES Mobility Card niet meer gebruiken?

Uw MAES Mobility Card wordt na 3 foutieve pincodes automatisch geblokkeerd uit veiligheidsoverwegingen. Er dient dan een nieuwe MAES Mobility Card aangemaakt te worden. Neem hiervoor contact op met de administrator van uw bedrijf.

Waar kan ik zien welke transacties ik met de MAES Mobility Card heb gedaan?

Met behulp van uw inloggegevens komt u op het beveiligde gedeelte van de MAES Self-Service Website. Hier vindt u alle transacties die u met de MAES Mobility Card hebt gedaan en daarnaast ziet u ook uw beschikbare tegoed.

U kunt ook via de Milo app uw transacties en uw beschikbare tegoed inzien.

Hoe krijg ik als werkgever inzicht in de transacties en maandelijkse facturen?

Online kunt u de meest recente transacties bekijken en facturen downloaden door in te loggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord in de beveiligde MAES Self-Service Website.

Hoe kan ik mijn MAES Mobility Card gebruiken om in een parkeergarage te parkeren?

Bij veel garages kunt u bij het in- en uitrijden de slagboom openen met uw MAES Mobility Card. In alle andere gevallen kunt u met uw MAES Mobility Card bij de betaalautomaat betalen (mits deze is voorzien van een pinterminal en het Visa-logo).

Raadpleeg de Milo app voor parkeergarages bij u in de buurt.

Waar kan ik de MAES Mobility Card gebruiken?

De MAES Mobility Card kan overal gebruikt worden waar een Visa-kaart wordt geaccepteerd en waarvoor u geautoriseerd bent. U kunt dit herkennen aan het Visa-logo bij bedrijven die Visa-kaarten accepteren.

U kunt de MAES Mobility Card in de volgende landen gebruiken: Oostenrijk, België, Bulgarije, Cyprus, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, IJsland, Ierland, Israël, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije, Verenigd Koninkrijk.

Mijn tegoed op de MAES Mobility Card is lager dan verwacht, hoe kan dit?

Periodiek worden de maandelijkse kosten van de MAES Mobility Card en mobiliteitsdiensten geïncasseerd. Deze bedragen worden, samen met de eenmalige kosten, in mindering gebracht op het tegoed van uw MAES Mobility Card. In de volgende wekelijkse oplading van uw MAES Mobility Card wordt uw tegoed weer volledig aangevuld.

Ik weet mijn pincode niet meer, wat moet ik doen?

Als u uw pincode niet meer weet, kunt u deze opvragen via de gratis Milo app, geschikt voor Apple iPhone en Android.

Mijn MAES Mobility Card is gestolen/verloren. Wat moet ik doen?

Bent u uw MAES Mobility Card verloren of is deze gestolen? Bel dan direct met de afdeling ‘Verloren en gestolen’ via telefoonnummer +3278353452. Deze afdeling is 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

U dient de vermissing van uw MAES Mobility Card ook aan te geven bij de politie.

Mijn MAES Mobility Card is beschadigd. Hoe kan ik een nieuwe krijgen?

Als uw MAES Mobility Card beschadigd is, dan dient er een nieuwe MAES Mobility Card aangemaakt te worden. Neem hiervoor contact op met de administrator van uw bedrijf.

Hoe kan ik mijn mobiliteitsdiensten aanpassen?

De administrator van uw bedrijf kan online binnen de MAES Self-Service Website de producten, services en hoogte van limieten aanpassen.

Kan ik ook geld opnemen met de MAES Mobility Card?

Het is niet mogelijk om met de MAES Mobility Card geld op te nemen bij geldautomaten. Zijn er bepaalde typen uitgaven die u niet met uw MAES Mobility Card kunt doen? Vraag dan aan de administrator van uw bedrijf om de mobiliteitsdiensten van uw MAES Mobility Card aan te passen.

Waarom lukt het me niet om in te loggen op 'Mijn MAES'?

Het kan zijn dat uw account tijdelijk geblokkeerd is door een foutief wachtwoord in te vullen. Vraag daarom een nieuw wachtwoord aan via ‘Wachtwoord vergeten’ op de login-pagina van de MAES Self-Service Website. Hierna ontvangt u een e-mail met een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Lukt het hierna nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn MAES Mobility Card opzeggen?

Indien u het contract wenst te beëindigen, dan kunt u ons via e-mail of per post hierover informeren. U dient hierbij wel rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand ingaande vanaf de eerstvolgende nieuwe kalendermaand.

Hoe kan ik de pincode van mijn MAES Mobility Card kiezen?

Nadat de MAES Mobility Card is aangevraagd, ontvangt u een e-mail waarin wordt uitgelegd hoe u een persoonlijke pincode kunt kiezen. Nadat u de pincode heeft gekozen, wordt de MAES Mobility Card geproduceerd en ontvangt u deze binnen 8 werkdagen.

U kunt via de Milo app altijd uw pincode opvragen.

Op welke manieren is de beveiliging van de MAES Mobility Card gewaarborgd?

De MAES Mobility Card maakt gebruikt van het Visa-netwerk en voldoet aan de hoogste beveiligingseisen van Visa. De MAES Mobility Card beschikt over de nieuwste technologie op gebied van betaalkaarten en is voorzien van een EMV-chip met persoonlijke pincode. Mocht er ondanks deze extra beveiligingsmaatregelen toch fraude met de kaart worden gepleegd, dan loopt de MAES Mobility Card-kaarthouder of het bedrijf geen financieel risico, tenzij bewust frauduleus of nalatig is gehandeld of dat er een frauduleuze transactie met de MAES Mobility Card verricht is waarbij gebruik is gemaakt van de persoonlijke pincode.

Hoe bereik ik de servicedesk?

De informatie van de servicedesk vindt u op de ‘Contact‘-pagina van de MAES Self-Service Website.

Alle contacten met de servicedesk worden geregistreerd en periodiek geanalyseerd met als doel kwaliteits- en procesverbeteringen door te voeren. Telefoongesprekken die wij met u voeren kunnen door ons worden opgenomen voor het trainen en beoordelen van onze medewerkers en/of het vastleggen van gemaakte afspraken.

Ik heb een klacht, waar kan ik daarmee terecht?

Een klacht is voor niemand leuk. Het geeft ons echter wel de kans om daar waar nodig bij te sturen en herhaling te voorkomen. We hebben natuurlijk liever geen klachten, maar zijn juist blij dat u het ons laat weten als u ontevreden bent. Het helpt ons immers om de MAES Mobility Card nog verder te optimaliseren. U kunt met uw klacht terecht bij de servicdesk, dit kan zowel telefonisch als per e-mail.

De informatie van de servicedesk vindt u op de ‘Contact‘-pagina van de MAES Self-Service Website.