MAES verruimt mobiliteitsaanbod samen met XXImo

MAES introduceert mobiliteitsplatform en zet elektrische laadpalen

MAES Energy & Mobility, aanbieder van tankstations in België, lanceert in juni 2018 maesmobility.be, een gloednieuwe divisie bij het familiebedrijf die zich volledig richt op het faciliteren van mobiliteit in de meest brede zin door de medewerkers van het Maes Mobility Team.

Onderdeel van het aanbod is de nieuwe MAES Mobility Card en Mobility Budget, waarvoor wordt samengewerkt met marktleider XXImo. Die kaart kunnen werknemers gebruiken voor elke uitgave onderweg: van tanken tot elektrisch opladen, van parkeren tot een Uber of eCab in Brussel, maar ook voor NMBS of De Lijn-tickets. Mits toegestaan door de werkgever is de MAES Mobility Card te gebruiken in heel Europa.

Bedrijven die de kaart ter beschikking stellen aan medewerkers kunnen via een eigen portal exact bepalen over welke functies elke kaarthouder beschikt. Omdat alle mobiliteitskosten, inclusief de betaalde btw, op een overzichtelijke btw-factuur komen te staan, verlaagt de kaart de administratieve lasten enorm. De boekhouding hoeft niet langer allerlei losse ticketjes te verzamelen en verwerken.

Kaarthouders krijgen ook toegang tot de praktische Milo-app, die naast mobiel betalen van taxi, parkeren en openbaar vervoer ook actueel reisadvies geeft op basis van de agenda van de kaarthouders, hun voorkeuren en de actuele verkeerssituatie. Milo stelt steeds de beste routes en het meest geschikte vervoermiddel voor, waarbij eventuele vertragingen en omleidingen direct worden ingecalculeerd. Als de app bijvoorbeeld een file signaleert, dan doet hij de suggestie om eerder te vertrekken of om een ander vervoersmiddel te kiezen.

Mobiliteit van de toekomst
Dirk Maes, CEO van MAES: “Ook wij als aanbieder van tankstations en tankkaarten weten dat de zakelijke mobiliteit van vandaag en morgen veel meer is dan alleen tanken. Met deze nieuwe kaart en ons nieuw mobiliteitsplatform zetten we definitief de stap richting een breed, flexibel en overzichtelijk zakelijk mobiliteitsaanbod. Zo komen we tegemoet aan een belangrijke behoefte van onze klanten.”

Patrick Bunnik, CEO van XXImo, heeft veel respect voor het succesvolle familiebedrijf en de stap naar verbreding en digitalisering. “MAES onderstreept met de start van het Mobility Team en de Mobility Card dat het een echte partner is voor zijn klanten en helpt hen om meer grip te krijgen op de mobiliteitskosten van medewerkers en de volledige administratieve afhandeling volledig geautomatiseerd en digitaal te laten verlopen.”

Aanleg laadpalen
Naast de creatie van het nieuwe mobiliteitsplatform installeert MAES ook laadpalen aan verschillende MAES-tankstations, waar zowel particulieren als houders van de MAES Mobility Card hun elektrische wagen kunnen opladen. Dirk Maes: “België kampt met een enorm tekort aan elektrische laadpunten. Dat weerhoudt veel bedrijven en particulieren om over te schakelen op elektrische wagens. Vandaag engageren wij ons met ons ruime tankstation-netwerk om ook dat aspect van duurzame mobiliteit te stimuleren. Ons Esso-tankstation in Aartselaar hebben we pas uitgerust met een eerste laadpaal. De komende periode komen daar nog meerdere palen bij.”

Maes BlueDiesel: Minder CO2 en fijnstof

MAES introduceert MAES BlueDiesel, dit is een HVO (Hydrotreated Vegetable Oil, tweede generatie biobrandstof) gemaakt van afvalstoffen (bijvoorbeeld gebruikt frituurvet) met als voornaamste resultaat een CO2-reductie van 89% en 33% minder fijnstof. Per 1 juni kunnen klanten van de MAES tankkaart al op ruim 40 stations CNG tanken.

Over XXImo
XXImo, opgericht in 2011, biedt zijn gebruikers een digitaal platform aan waar ze alle vormen van zakenreizen kunnen plannen, beheren en betalen. XXImo stelt zich ten doel om mobiliteit makkelijk te maken – niet alleen voor de reiziger, maar ook voor de medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de financiële verwerking van de uitgaven. XXImo biedt oplossingen bij het tanken, het factureren, het sharen van auto’s en fietsen, en het betalen van wegentol en parkeerkosten, en biedt gebruikers ook de mogelijkheid om op een vlotte manier het openbaar vervoer of taxi’s te gebruiken en om vergaderzalen, hotels en vluchten te boeken. XXImo stelt een de intelligente Milo app ter beschikking voor het plannen, het maken van de vervoerskeuze en het optimaliseren van de reis. Alle transacties die via XXImo worden geregeld, worden op één gedetailleerde factuur vermeld, die de werkgevers kunnen gebruiken voor hun btw-aangifte. Klanten van XXImo kunnen online instellen waar en waarvoor de kaart kan worden gebruikt, en uitgaven en regionale limieten per type transactie vastleggen. De aandelen van XXImo zijn in handen van Tendris Holding, Sodexo en het management.  

Over MAES
MAES Energy & Mobility, een familiebedrijf opgericht in 1965, is de absolute expert op vlak van energie en mobiliteit met op dit moment drie kernactiviteiten: Directe B2B en B2C leveringen van brandstoffen en smeermiddelen, een eigen netwerk van 125 stations en een eigen tankkaart. Met de MAES tankkaart kan nu al worden getankt bij meer dan 750 stations in de Benelux en binnenkort bij meer dan 1.400 stations. Daarnaast biedt MAES elk type brandstof aan. Dus naast diesel en benzine ook LPG, CNG en elektriciteit. Ook is MAES een specialist in AdBlue(r) die wordt geleverd vanaf veel van de eigen tankstations maar ook in bulk of via het AdBlue Proximity concept. De MAES Mobility Card is de meest recente stap waarbij MAES het platform van marktleider XXImo gaat combineren met het netwerk en de service van MAES.