Ontdek ons aanbod

Producten van de beste kwaliteit tegen de laagste prijs. Kan dat? Ja, met MAES!

Mazout online bestellen? Dat kan, met MAES!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Veelgestelde vragen

Waar kan je overal terecht met Smart Reporting

Indien je gebruik maakt van je gewone bankkaart en het systeem van Smart Reporting kan je terecht op onze eigen stations, dus niet op deze van onze partners. Je kan ze gemakkelijk terugvinden op de stationfinder door te filteren op MAES-netwerk.

Wat is nu juist E5, E10 of B7?

Vanaf 12 oktober 2018 moeten alle tankstations in de EU nieuwe brandstoflabels plaatsen op hun pompen. Deze labels zijn dezelfde over heel Europa en moeten het makkelijker maken om te weten wat je juist moet tanken. Naast de labels op de pompen komen deze ook op de nieuwe voertuigen (in het onderhoudsboekje en in de tankklep) om zo aan te tonen welke brandstof je moet gebruiken om problemen te vermijden.

  • Benzinesoorten: De benzinesoorten hebben een ronde vorm met de letter “E” gevolgd door een getal. Het getal na de “E” staat voor het maximumpercentage biocomponenten dat er in verwerkt mag zijn. Deze biocomponenten worden toegevoegd om de uitstoot van CO2 te verminderen. Zo krijgt Euro 95 de aanduiding E10 en Super 98 wordt dan wer E5.
  • Dieselsoorten: De dieselsoorten krijgen een vierkante vorm met de letter B, deze staat niet voor Benzine dus laat je hier niet vangen. Maar staat voor het maximumpercentage specifieke biodiesel-componenten dat er in verwerkt mag zijn. De XTL geeft aan dat de brandstof synthetisch is en niet uit ruwe aardolie is vervaardigd.
  • Gasachtige brandstoffen: Voor de gasachtige brandstoffen is het label ruitvormig. Om verwarring te vermijden gaan de oude productnamen op de pompen nog niet meteen verdwijnen.

Ik zoek gasflessen voor BBQ, kan ik bij MAES terecht?

Bij MAES op het hoofdkantoor kan je terecht voor allerlei soorten GAS. Neem hiervoor best even contact op via mail, contactformulier of bel even naar 03 889 89 89.

Wat is het verschil tussen euro super & Super 98

Welk octaangetal geschikt is voor de motor van uw auto hangt af van de octaanbehoefte die wordt aangegeven door de fabrikant. Tegenwoordig zijn vrijwel alle benzineauto’s voorzien van een motormanagementsysteem, dat tijdens de verbranding controleert of er benzine met RON 95 (reguliere Euro 95) of RON 98 (Shell V-Power Benzine) is getankt. Zo maakt de motor optimaal gebruik van het beschikbare octaangetal en levert Shell V-Power Benzine betere prestaties. Is uw auto geschikt voor Euro 95 dan kunt u ook altijd Shell V-Power Benzine tanken.

Wat is het verschil tussen gewone diesel en Supremium Diesel?

Supremium Diesel van MAES heeft een extra additievenpakket meegekregen, ontwikkeld in samenwerking met Wynn’s. Deze additieven geven nog meer reinigingskracht. Hoe schoner de motor des te zuiverder de verbranding, het resultaat: meer vermogen en minder emissie.

Welke producten biedt MAES aan?

Neem even een kijkje op onze aanbod pagina om te zien welke producten MAES voor jou kan bezorgen!

Waar kan ik terecht bij een carwash bij MAES?

Op enkele van onze stations hebben we een carwash, deze is bijna altijd in beheer van derde. Hier kan je alle locaties terugvinden.

Zijn de prijzen op de tankstations overal even hoog?

De prijzen worden berekend op de algemene prijs en kunnen ook verschillen van regio tot regio. Maar wees gerust, MAES probeert steeds een zo scherp mogelijke prijs te geven!

Hoe worden de prijzen berekend op de tankstations?

De prijzen hangen van een resem factoren vast. Deze worden natuurlijk gedreven door de officiële prijs maar krijgen ook een invloed van concurrentie en regio. Maar wees gerust, MAES probeert steeds een zo scherp mogelijke prijs te geven!

Ik heb schade geleden door een derde partij op een tankstation, wat nu?

Je kan ons dit altijd even laten weten, wij kunnen de beelden nakijken maar kunnen deze enkel aan de politie geven. Hiervoor dien je dus een klacht neer te leggen.

Ik heb schade veroorzaakt bij ene tankstation, wat nu?

Een ongeluk is snel gebeurd! Schade veroorzaken is altijd mogelijk, laat ons dit even weten en we kunnen samen zoeken naar een oplossing.

Ik heb schade geleden bij een tankstation, wat nu?

Je kan ons altijd contacteren met alle informatie (foto’s schade, adres tankstations, datum & uur) en wij bekijken zo snel mogelijk wat we voor jou kunnen doen.

Kan ik camerabeelden opvragen bij MAES?

Camerabeelden kan je niet via ons opvragen. Onze stations hebben camerabeveiliging maar wegens privacy kunnen we deze enkel aan de politie geven. We kunnen deze voor u natuurlijk wel nazien indien je iets verloren bent maar nummerplaten of persoonsbeschrijvingen geven we niet. Hiervoor moet je eerst klacht indien bij de politie.

Ik vermoed een vorm van fraude met mijn tankkaart, wat nu?

Indien je denkt dat er een geval van skimming of fraude plaats vindt op onze stations gelieve ons dan zo snel mogelijk te verwittigen, zo kunnen we dit meteen nakijken. Je kan hiervoor bellen naar 03 889 89 89, ons mailen of ons contacteren.

Ik denk tekens van Skimming te hebben gezien op één van de stations, wat nu?

Indien je denkt dat er een geval van skimming of fraude plaats vindt op onze stations gelieve ons dan zo snel mogelijk te verwittigen, zo kunnen we dit meteen nakijken. Je kan hiervoor bellen naar 03 889 89 89, ons mailen of op de site een berichtje achterlaten.

Welke andere tankkaarten worden aanvaard bij MAES?

MAES werkt met een resem aan partners samen, hierdoor hebben we ons tankkaartnetwerk kunnen vergroten naar 1700 stations in de Benelux. Hierdoor kan je met de kaarten van deze partners natuurlijk ook terecht bij MAES. Via onze stationfinder kan je zien welke kaarten waar worden aanvaard.

Ik heb een vraag over mijn elektriciteitsfactuur

Voor elektriciteit contacteer je best Octa+  02/851 01 51 (NL) of 02/851 01 52 (FR).

Ik heb een vraag over mijn OCTA+ hybrid kaart

U kan Octa+ cards bellen op het nummer  02/257 46 18

Wat is een reservatiebedrag bij het gebruik van een creditcard (Visa, Mastercard,…)

Na een tankbeurt zie ik dat er 125 € van mijn rekening is gegaan. Hoe komt dit? Uw kaart uitgever maakt een ‘reservatie’ bij het uithaken van het pistool. Dit bedrag is enkel een tijdelijke reservatie en zal nooit van uw rekening afgehouden worden. Na enkele dagen zal dit bedrag verdwijnen. Deze vraag kan je nog eens herhalen met andere vraagstelling. Bv er is meer van mijn kaart afgehouden dan ik getankt heb? Waarschijnlijk is dit een reservatiebedrag

Ben ik voor elektriciteit bij jullie aan het juiste adres?

Neen enkel de benzinestations van OCTA+ zijn overgedragen aan MAES, voor elektriciteit contacteer je 02/851 01 51 (NL) of 02/851 01 52 (FR)

Hoe kan ik alle gegevens die MAES van mij heeft op vragen?

Hiervoor dien je ons even te contacteren zodat we dit even kunnen opzoeken en dit laten weten. Wees er gerust in dat we je informatie vertrouwelijk houden en enkel het hoogst noodzakelijke voor een goede werking bijhouden!

Hoe kan ik mijn gegevens laten verwijderen bij MAES?

Indien je bij ons als klant wil stoppen vinden we dit natuurlijk enorm jammer! Eens alle betalingen in orde zijn kan je ook je gegevens laten verwijderen, je kan hiervoor dan best even contact opnemen via mail en wij brengen het nodige in orde!

Zijn er vacatures bij MAES?

Bij MAES zijn we steeds op zoek naar nieuwe krachten, op deze pagina kan je zien welke vacatures er openstaan. Een spontane sollicitatie kan je ook zeker versturen!

Hoe zet ik de stationfinder op mijn GSM?

Om de stationfinder op je GSM te zetten zodat je maar met 1 klik snel de applicatie kan openen kan je hier terecht.

Is er ergens een MAES app

Momenteel hebben we enkel onze stationfinder ter beschikking als online applicatie. Deze stationfinder kwam er als tijdelijke vervanging voor onze oude app, die niet meer wordt ondersteund of bijgehouden. Maar hou zeker de nieuwsbrief en onze facebook pagina in het oog! Want binnenkort krijg je meer info over onze gloednieuwe MAES app. En ondertussen kan je het dichtstbijzijnde station steeds terugvinden op de stationfinder.

Ik kan niet inloggen op mijn MMC.

Je kan steeds een nieuw wachtwoord aanvragen via de link onder je wachtwoord, indien je je gebruikersnaam en/of e-mail adres ook kwijt bent kan je best even contact opnemen.

Ik kan niet inloggen op mijn account van SMART REPORTING

Je kan steeds een nieuw wachtwoord aanvragen via de link onder je wachtwoord, indien je je gebruikersnaam en/of e-mail adres ook kwijt bent kan je best even contact opnemen.

Ik kan niet inloggen op mijn MAES.

Je kan steeds een nieuw wachtwoord aanvragen via de link onder je wachtwoord, indien je je gebruikersnaam en/of e-mail adres ook kwijt bent kan je best even contact opnemen.

Hoe vraag ik sponsoring aan bij MAES?

Stuur even een mailtje met je info en je vragen en we bekijken de aanvraag zo snel mogelijk.

Ik heb een aanvraag gedaan, maar geen reactie gekregen wat nu?

Krijg je na het indienen van een online tankkaart aanvraag geen bevestigingsmail? Kijk dan zeker even je SPAM folder na. Soms kunnen de mails hierin terecht komen. Heb je toch niets? Neem dan even contact op via mail of onze contactpagina.

Ik heb geen factuur gekregen, hoe komt dit?

Elke maand kan je van ons een e-factuur verwachten, heb je deze niet gekregen kijk dan zeker eerst even je SPAM folder na. Anders kan je ons meteen even contacteren en kijken we dit na. Ben je recent van mail adres veranderd? Pas dit dan snel even aan op mijn MAES of contacteer ons via mail met de nieuwe gegevens.

Ik heb een dubbele betaling gedaan, hoe krijg ik mijn geld terug?

Van zodra wij de dubbele betaling binnenkrijgen maken we dit bedrag zo snel mogelijk terug over! Hierover hoef je je dus geen zorgen te maken.

Hoe moet ik bestellen?

Bestellen of een offerte aanvragen kan je makkelijk via de website.
Indien je wenst kan je dit ook telefonisch doen op 03 889 89 89,

Waar kan ik ergens mijn facturen online terugvinden

Om je facturen te downloaden kan je steeds terecht op “Mijn MAES“, hierop kan je alle informatie terugvinden. Heb je je login gegevens hier niet meer van? Contacteer ons even via mail of de contactpagina.

Ik heb een nieuw BTW-nummer, moet ik dit laten aanpassen?

Indien je BTW-nummer aangepast wordt kan je dit best altijd even laten weten, zo krijg je steeds de correcte gegevens op je factuur. Je kan dit makkelijk doen door dit even door te geven via een mailtje op info@maesmobility.be of via de contact pagina op onze website.

Ik heb een ander bankrekeningnummer, moet ik dit doorgeven en hoe?

Bij een aanpassing van je bankrekeningnummer geef je dit best zo snel mogelijk door om geen problemen te krijgen met de domiciliëring. Zo blijft alles vlot lopen en riskeer je geen blokkering van je tankkaart. Je kan dit handig doen via een mailtje op info@maesmobility.be of op de contact pagina van MAES.

Mijn adres is aangepast, hoe moet ik dit doorgeven

Indien je adres aangepast wordt kan je dit best altijd even laten weten, zo krijg je geen problemen wanneer je bijvoorbeeld een nieuwe kaart aanvraagt. Je kan dit zelf snel even aanpassen via MIJN MAES, of je kan dit makkelijk doen door het even door te geven via een mailtje op info@maesmobility.be of via de contact pagina op onze website.

Meer tonen